De sponsorcommissie

Begin mei 2014. Tot op dat moment heeft Arie Dekker met veel enthousiasme gezorgd voor contacten en verschillende sponsoren binnengehaald. Na jaren van trouwe dienst heeft Arie er in 2014 voor gekozen om te stoppen met zijn sponsorcommissie. Met het vertrek van Arie ontstond er echter wel een gat, want een groot aantal afspraken met sponsporen liepen af en tegelijkertijd is de vereniging gestopt met het clubblad TV Frankrijk. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om hiermee aan de slag te gaan. Wij zijn toen begonnen met het inventariseren van lopende afspraken en contacten met bestaande sponsoren.

Het afgelopen jaar zijn er helaas om verschillende redenen een aantal sponsoren gestopt. Sommige bedrijven hebben  financiële tegenslagen gehad waardoor sponsoring niet meer mogelijk was, terwijl andere bedrijven gestopt zijn omdat zij een ander beleid of prioritering t.a.v. sponsoring in hebben.

 

Om het teruglopende aantal sponsoren op te vangen, zijn wij als sponsorcommissie, hard aan de slag gegaan. Op dit moment benaderen wij zowel bestaande als potentiële sponsoren om dit aantal weer te laten stijgen. Zo laten wij de (potentiele) sponsoren zien wat de mogelijkheden precies zijn. Zo sponsort het reclamebureau Publicita ons onder andere door de opmaak van de websitebanners en de winddoeken te verzorgen. Hieruit blijkt dat een sponsoring niet altijd perse een donatie in de vorm van geld hoeft te zijn. Er is een hele hoop mogelijk.

Het afgelopen jaar hebben wij bijvoorbeeld gemerkt dat ook voor de sponsering van verschillende toernooien, de sponsoren in de rij staan om een bijdrage te mogen leveren. Bijvoorbeeld door de catering of te aankleding te verzorgen.

 

Een andere vorm van sponsoring is de winddoeksponsoring. Naast de standaard groene oude exemplaren, hangen er sinds enige tijd ook een aantal nieuwe winddoeken langs de tennisbanen. Doordat onze vaste leverancier failliet is gegaan hebben wij moeten overstappen op een nieuwe leverancier. Helaas is alleen bij deze leverancier de oude vertrouwde kleur en maat niet meer leverbaar, waardoor wij een aantal nieuwe doeken hebben. Op termijn zullen alle doeken weer in dezelfde stijl komen te hangen.

Naast de bovenstaande vormen van sponsoring zijn wij ook benaderd door de supermarkten Boni en Deen, om mee te doen aan een sponsoractie. Klanten van deze twee supermarkten kunnen munten gooien in verschillende kokers en wij hebben één van deze kokers. Als tegenprestatie verzorgt de jeugdcommissie met een aantal jeugdleden een activiteit in de winkel. Een uitermate succesvolle actie tot dusver, want afgelopen december ontvingen wij van Boni een bedrag van € 619,00 voor de jeugd.

Wij denken dat je inmiddels zelf wel inziet dat er van alles mogelijk is op het gebied van sponsoring en dat wij op dit moment zeer actief aan het werk zijn. Naast de standaardafspraken is alles bespreekbaar, dus schroom niet. Om misverstanden in de toekomst voorkomen, leggen wij alle afspraken vast in een sponsorovereenkomst. Wel zo veilig. Ondanks dat het aantal sponsoren gelukkig weer in de lift zit, blijven wij op zoek naar sponsoren. Dus ben jij geïnteresseerd of heb je iemand in je omgeving die mogelijk geïnteresseerd is, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn 24/7 te bereiken via sponsors@tvfrankrijk.nl.